Lilypie Kids Birthday tickers

2010. február 4., csütörtök

Mondókázzunk!

„Tisztán emlékem még, amikor a Nagynéném megtanította nekem a csip-csip csókát meg a hőc-hőc katonát, amikor még a Körte utcában laktunk! Vagy amikor Apától tanultam az ’ez elment vadásznit’ ! De volt egy mondókás könyvem is, ha legközelebb megyünk haza elő is keresem! A minap olvastam valahol, hogy milyen fontosak ezek a mondókák, meg öljátékok, szójátékok a gyermek szellemi fejlődése szempontjából…” – meséli Anya, Apának. Akit rendkívül megmosolyogtatott a hőc-hőc katona… Na de nekem! Nekem igazán tetszett, ahogy Anya elkezdte felidézgetni a még fejében lévő mondókaszövegeket. Akkor pedig valóban izgalmassá vált a dolog, mikor már különböző mozgásokkal, lovagoltatással, tenyérberajzolással, csiklandozgatásokkal… megfűszerezte mindezt.

„Na de fejleszti a gyereket vagy sem, én mondókázni fogok neki! Én is ezen nőttem föl, nem is lettem hülyegyerek… egyébként meg szerettem ezeket a kis játékokat és szerintem neki is tetszenek.”
De még mennyire hogy tetszenek! Néhány kedvencem:

# Hőc-hőc katona, ketten ülünk a lóra, hárman meg a csikóra. Azon megyünk Budára, a budai vásárra.

# Zsippsz-zsuppsz, kender zsuppsz, ha megázik, kidobjuk, zsuppsz!

# Csip-csip csóka, vak varjúcska, komámasszony kéreti a szekerét, nem adhatom oda, tyúkok ülnek rajta, hess-hess-hess!

# Ez elment vadászni, ez meglőtte, ez hazavitte, ez megsütötte, ez az iciri-piciri mind megette!

# Üljél baba, térdemre, lovagoljunk Szegedre, ott árulják a rózsát, kapsz belőle bokrétát.

# Én kis kertem, kertemben, bazsarózsát ültettem, szél fújja fújdogálja, eső veri veregeti, huss!

# Lóga lába, lóga, nincsen semmi dóga, mert ha dóga vóna, a lába nem lógna.

# Tapsi-tapsi mamának, cicit ad a babának.

# Egy-kettő-három-négy, te kis baba, hová mégy, nem megyek én messzire, csak a falu végire.

# Hinta-palinta, régi dunna, kiskatona, ugorj a Tiszába.

# Kerekecske, gombocska, itt szalad a nyulacska. Fogjuk meg, fogjuk meg!

# Töröm, töröm a mákot, sütök vele kalácsot.

# Sétálunk, sétálunk, egy kis dombra lecsücsülünk, csüccs!

# Áspis, kerekes, útifüves, leveles, bíbola, bíbola, paccs-paccs-paccs.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése